Welcome 2015

by - January 01, 2015

Greeting!
Welcome 2015


May Wishes come true.

Whatever we faced in 2014, may it make us stronger and better.
May we all become a delightful and strong dandelion insyaa Allah.

Walau apa pun urusan kita (kerja, rezeki,keselamatan, jodoh etc) 
termasuklah akhir kehidupan kita, semuanya, pada akhirnya kita bergantung kepada Allah swt. 
Kita merujuk kepada Dia. Kembali kepada Dia dalam setiap perkara...


Azam Tahun Baru 2015 Shad

1. Nak cepat-cepat dapat kerja yang serasi dengan jiwa. Insya Allah graphic designer to be. Yang paling penting is experience. Whatever it is, rezeki yang Halal. Kalau dapat kerja yang memeng minat kita itu satu bonus. Fresh graduate kan, tak boleh sangat kot nak memilih kerja. Cari pengalaman dulu kan. Memandangkan ayah dah hadiahkan kelisa sebijik, kena la cari kerja kan, takkan nak isi minyak kereta mintak duit dekat ayah lagi kan. And of coz, nak kena bayar hutang ptptn. Hehe. Aja2 Fighting! Gambate Shad!

2. Wish that I will always menjadi anak yang solehah buat mak dan ayah. Wish that I will always make mak dan ayah always happy and proud for having me. Hehe. Ya, waktu kita single mingle lagi ni lah masanya kita nak berbakti dekat mak ayah kita kan. Bagi yang masih single, jangan sedih2 hokey, Allah bagi peluang dekat kita untuk berbakti untuk mak ayah. Alhamdulillah. Bersyukur.

3. Hopefully, berjumpa dengan Mr.Right tahun ini. Heheehehe. Tahun ni dah 24 years old. Nak kata jeles tu, ada la sikit, sikit ja dgn kawan2 lain yang dah ada pasangan masing-masing kan. Tak apa lah, dah jodoh mereka sampai awal kan. Kita yang single lagi ni, jom la kumpul harta dulu kan. One of my office mate dulu, dia cakap, "Kita perempuan ni, sebelum kawin, biar la kita ada simpanan peribadi kita sendiri, dan ada kereta yang atas nama kita sendiri. In future, kita tak tahu kan apa yang akan jadi. Bukan la nak kata ataupun doa dapat suami yang *perangai xelok. Tapi, sediakan payung sebelum hujan tak salah kan". Puas Shad hadam apa yang office mate ni cakap, and ada betulnya juga.

4. Azam tahun ni yang agak mencabar untuk diri sendiri ialah, learning Mandarin language. Saya sahut cabaran ini! Agak-agak boleh mahir tak dalam masa setahun ni kalau every weekends tak skip tutor. Bagi yang belajar bahasa Mandarin, boleh berikan skala kesusahan tak bahasa ni. 6/10? 7/10? Ke susah tahap 11/10? Erk.. Hehe. Tq.


So Verily, with every difficulty there is a Relief.
After each difficulty, there is a Relief.

5. Semoga amalan semakin bertambah buat bekalan di alam sana nanti. Dunia ni kan pinjaman sahaja. Selagi kita bersama masa, semoga kita dewasa bersama usia. Tingkatkan amalan :D.

6. Untuk dunia blogger pulak, azam tahun ni nak capai 3k follower. Currently 1.1.2015 ada 2100 followers. Terima Kasih to my beloved follower semua. Akan berusaha untuk 3k follower itu. Akan lebih gigih menaip entry yang bermanfaat buat semua. InsyaAllah.

2015
Kembalikanlah sinar, harapan & senyuman kami,
Bawalah air mata mu 2014,
Pergilah bersama deritamu 2014,
Bersihkanlah kesan hitammu 2014,
Kami pasrah, kami redha.
Ya Allah,
Terima kasih atas kasih sayangMu.

You May Also Like

10 Comment

  1. Eh, tetiba jadi 2099 pulak follower kita.. hehe.. it's ok, tiada paksaan pun nak follow.. :D

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru Sya!!semoga apa yang diazamkan pada tahun ni tercapai hendakNya..aminnn :)
    btw,,iqha singgah sambil main klik2 nuff :)

    ReplyDelete
  3. Moga tercapai semua azamnya :)

    ReplyDelete
  4. Semoga sedikit sebanyak impian dan azam shad tercapai.. in shaa Allah..

    ReplyDelete
  5. semoga tercapai semua azam shad tu.... akak org tnya ada azam tak... entah tak terfikir azam apa tahun ni sama jer...

    ReplyDelete
  6. Selamat tahun baru shad, semoga tercapai semua azam Shad. Ameen 😊

    ReplyDelete
  7. Selamat Tahun Baru 2015. Semoga tercapai impian. :)

    Jemput singgah "Trip ke Sabah naik Myvi" tQ

    Like page "Ejulz Blogshop" jika sudi.. Terima kasih

    ReplyDelete
  8. looor baru 24 eh yo yo o aje ingat sebaye :P bahahha.. amin amin moga semuanya menjadi kenyataan. samalah nak cari keje.. smoga urusan kita dipermudahkan okay..

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You