5 Barang Impian 2017 dari Lazada

by - January 24, 2017

Greetings and Assalamualaikum to all.

5 Barang Impian 2017 dari Lazada. Zaman serba maju dan moden kini segalanya di hujung jari. Everything just a click as long as you have access to the Internet. Setuju tak? Dan membeli-belah tidak lagi menjadi satu kesulitan dengan adanya pilihan membeli-belah secara atas talian dan wujudnya banyak laman sesawang yang menawarkan aktiviti ini. Tidak perlu lagi untuk berhabis masa dan tenaga untuk keluar ke premis jualan. Effortless shopping orang cakap. Bagi anda yang gemar membeli-belah secara online, sudah pasti tidak ketinggalan untuk melawati laman membeli-belah ini apabila tibanya musim perayaan dan juga jualan besar-besaran untuk menikmati diskaun berganda. 

Salah satu laman sesawang yang menawarkan aktiviti membeli-belah secara atas talian ini ialah Lazada Malaysia. Lazada merupakan antara shopping site kegemaran Shad kerana service dan perkhidmatan dari Lazada tidak pernah mengecewakan. Selain itu, Lazada juga menawarkan pelbagai jenis kategori barangan dari barangan elektronik, home & living appliances, perabot, pakaian wanita dan lelaki, barangan kecantikan, sports and outdoor, gadget dan banyak lagi dari pelbagai jenama dengan kualiti terbaik. Dengan harga yang nyata lebih menjimatkan apabila Lazada Malaysia menawarkan jualan murah (sale) dan diskaun berganda sepanjang tahun bersempena perayaan di Malaysia sudah pasti dia menjadi tumpuan ramai termasuklah Shad sendiri. 

CNY Red Hot Sale

CNY Red Hot Sale

Pembukaan Tahun 2017 dimulakan dengan kemeriahan CNY Red Hot Sale dan keriangan membeli-belah di Lazada bersempena dengan Chinese New Year yang bakal disambut oleh kaum China tidak lama lagi. Bersempena dengan tahun baru 2017 ini juga, sudah semestinya setiap dari anda mempunyai sekurang-kurangnya satu barangan impian yang ingin dibeli bukan. "Tahun ni, aku nak kumpul duit nak beli mesin basuh baru", contohnya. Azam tahun baru gitu kan. Hehe. Jadi, jom tengok senarai 5 barang impian Shad dari Lazada untuk tahun 2017. Jumlah RM2017 untuk tahun 2017. Sound awesome right?

Notebook
Barang impian pertama Shad untuk tahun 2017 ialah Notebook a.k.a laptop versi saiz kecil. Memandangkan laptop yang sedia ada sudah agak teruk performance dan prestasinya, rasanya sudah tiba masanya untuk Shad tukar yang baru. Dah 6 tahun laptop lama berkhidmat sejak dari zaman universiti lagi. Kenapa notebook bukan laptop? Satu sebab saiz dan beratnya. Notebook saiz kecil ini sudah semestinya mempunyai berat yang lebih ringan dan nipis. Jadi, sangat sesuai untuk dibawa kemana sahaja. Absolutely muat masuk dalam handbag Shad. Boleh bekerja bila-bila masa sahaja. Untuk hidup seorang penulis, blogger dan graphic designer, laptop merupakan satu nyawa untuk mencari rezeki. Every second is valuable right?


Nama Produk: Acer Aspire Switch One SW1-011-155C 10.1 Laptop Grey (Z8300, 2GB, 32GB, Intel, W10)(Grey)
Price: RM 889.00 (NP RM949.00)

Memandangkan kegunaan notebook yang Shad idamkan ini untuk secondary use sahaja, untuk kerja-kerja menaip dan mereka grafik skala kecil, jadi Acer Aspire Switch One 10 Notebook menjadi pilihan Shad.
Acer Aspire Switch One
Bagi Shad, Acer Aspire Switch One 10 Notebook sangat bagus kerana ia bersifat multitask boleh berubah mengikut kesesuaian keadaan. Ia boleh digunakan dengan empat cara dan keadaan. Tanggalkan screen dan gunakan sebagai tablet, sebagai laptop untuk mode kerja, pivot/putar it screen to share dan juga boleh flip/lipat screen untuk menonton movie. Great right? Dan ianya ringan (1.17kg) dan nipis (8.9mm in tablet mode), sesuai dibawa kemana sahaja pada bila-bila waktu. 

External Hard Disk
Walaupun zaman sekarang sudah maju dengan Cloud storage dan tempat penyimpanan data secara online tetapi external hard disk drive masih mempunyai tempat di dunia ini. Tempatnya di hati dan di sisi saya. Hehe. Untuk seorang penggemar dan pengumpul drama, hard disk memang menjadi satu keperluan untuk menyimpan semua video selepas memuat turun (download). Hard disk drive juga sudah pasti menjadi satu keperluan kepada individu (pelajar universiti dan pekerja contohnya) untuk menyimpan segala data, paperwork sebagai back-up (salinan) dan lain-lain simpanan peribadi.

HD710M
Hard disk drive (HDD) is describe as a rigid non-removable magnetic disk with a large data storage capacity. Ataupun boleh bayangkan ia sebagai thumb drive yang besar (a massive thumb drive). HDD digunakan untuk menyimpan data dengan kapasiti ruangan penyimpanan yang lebih besar, sebagai contoh 1TB, 2TB atau 3 TeraByte. Semakin banyak terabytes, semakin banyak ruangan penyimpanan. 

hard disk adata hd710m

Nama Produk: HD710M 1TB USB 3.0 External Hard Drive Waterproof/ Dustproof/ Shockproof - AHD710M-1TU3-CCF
Price: RM 243.00 (NP RM329.00)

Ciri-ciri external hard disk terbaik perlu kita ketahui sebelum membuat pembelian. Design yang dicipta dengan ciri tahan lasak (shockproof), kalis air (waterproof) dan kalis habuk (dust proof) merupakan satu kelebihan. Kapasiti penyimpanan data lebih besar dengan harga yang berpatutan juga satu kemestian dalam pemilihan external hard disk. A-Data 1TB Hard Disk mempunyai ciri-ciri yang Shad cari. Designnya pun cantik dan menarik. Harga yang ditawarkan selepas diskaun dari Lazada juga sangat berpatutan.

Elliptical Bike
Barang ketiga yang Shad idamkan untuk tahun 2017 dari Lazada Malaysia ialah alat senaman Elliptical Bike untuk kegunaan di dalam rumah (indoor). Disebabkan kekangan kerja dan masa yang sangat terhad, penjagaan bentuk tubuh badan dan kesihatan diri sering terabai. Masa untuk ke gym atau keluar berjoging di taman boleh dikatakan hampir tiada disebabkan kesukaran dan masalah lain untuk sampai ke sana.

Berjoging atau berbasikal di laman rumah? Dengan keluasan dan tempat yang sangat limited, angan-angan nak berbasikal di laman rumah terkubur sejak sekian lama. Disebabkan masalah berbangkit ini, kenapa tidak kita adakan ruangan kecil untuk gym sendiri di dalam rumah? Satu keluarga boleh manfaatkannya pada bila-bila masa yang lapang. Mari membeli alat senaman! 

sport

Seperti yang semua sedia maklum, kesihatan yang baik itu satu anugerah terindah buat seorang individu. Dengan badan yang sihat, kita mampu bergerak, mampu berfikir dengan baik dan berkudrat untuk melakukan sesuatu perkara sebagai contoh mencari rezeki. Dan mendapatkan bentuk tubuh yang ideal itu menjadi impian semua insan termasuklah Shad sendiri. 

Elliptical Bike

Produk: Lexcon Magnetic Resistance Elliptical Cross Trainer with Hand Pulse
Price: RM 749.00 (NP RM3999.00)

Bagi Shad, Elliptical Bike ini sangat bagus untuk membina otot dan membuang lemak berlebihan di dalam badan. Dan ia juga boleh dikatakan alatan senaman ringan dan tidak rumit. Satu keluarga Shad boleh guna alat ini. Mesti mak happy kalau ada alat ni di rumah. Dah hampir setahun mak Shad diet dan kurangkan nasi setiap kali waktu lunch dan dinner. Sanggup tu sebab nak dapatkan balik body shape yang ideal. "Kalau diet sahaja tapi senaman kurang, tak jadi jugak mak". Ini memang ayat Shad bila mak merungut berat badan dia tak menurun sangat. So, lepas ni kalau dah ada Elliptical Bike ni, besarlah harapan untuk kembali mendapatkan bentuk tubuh idaman. Azam tahun 2017. Hehe. 

Dual Drive OTG USB Flash Drive
Benda idaman Shad yang ke-empat untuk tahun 2017 ialah USB Flash Drive yang mempunyai fungsi dua arah iaitu untuk kegunaan Android dan Computers. Berkongsi gambar, video, music dan data lain dari smartphone ke komputer dan sebaliknya kini lebih mudah dengan adanya dual drive ini. 

sandisk ultra dual OTG drive

Nama Produk: SanDisk Ultra Dual OTG Drive M3.0 64GB 
Price: RM63.00 (NP RM89.00)

Selain itu, SanDisk Ultra Dual Drive 64GB m3.0 OTG USB Flash Drive for Android and Computers ini juga mempunyai ruangan penyimpanan data yang sama seperti flash drive lain. Pelbagai pilihan saiz ruangan seperti 16Gb, 32Gb, 64Gb dan seterusnya. Dual drive untuk Android dan komputer ini juga sangat bagus digunakan untuk mengurangkan penggunaan memory di dalam smartphone dan juga boleh dijadikan sebagai back-up. Bagi Shad, paling best tentang Dual Drive ini, ia lebih memudahkan dari segi perkongsian maklumat antara smartphone dan komputer. 

Hand Mixer
Barang idalam ke-lima Shad dari Lazada ialah hand mixer. Actually, Shad suka baking. Especially kek coklat. Memang favourite Shad dan adik-adik. Kalau ada hand mixer ini, nyata lebih menjimatkan tenaga dan masa. Adunan kek pun lebih rata dan cantik. 


Nama Produk: Singer HM230 Hand Mixer 
Price: RM73 (NP RM76)

Disebabkan sepupu Shad request nak chocolate cup cake untuk letak dalam goodies bag sempena wedding dia tak lama lagi, jadi Shad rasakan hand mixer ini antara barang penting untuk dibeli pada tahun 2017. Benda boleh guna lama selagi mana ia tak rosak. So, tak adalah rasa membazir sangat kan. Mana tahu, ada kawan-kawan terdekat yang nak buat tempahan cup cake juga nanti kan. Who knows. Wow, banyaknya kerja Shad buat kan. Disebabkan Shad suka baking, memang perlu ada satu hand mixer ni dekat dapur.


Singer HM230 Hand Mixer         Price: RM73

Total Before Discount : RM5442
Total After Discount: RM2017

Siap senarai lima(5) barang yang Shad idamkan untuk tahun 2017 ini dari Lazada. Barang idaman Shad ini mungkin menjadi barang keperluan anda juga dan mungkin juga antaranya menjadi antara barang yang patut dimiliki oleh semua pada tahun 2017 ini. Shad jimat lebih dari separuh harga dengan Lazada.

CNY Red Hot Sale

CNY Red Hot Sale

Bersempena dengan sambutan Chinese New Year tahun ini, Lazada Malaysia sedang mengadakan Jualan CNY Red Hot Sale. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati diskaun dan potongan harga dari Lazada. Lawati laman sesawang Lazada sekarang!

You May Also Like

4 Comment

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You