Happy 5th Anniversary Lazada

by - March 18, 2017

Greetings and Assalamualaikum to all.

Selamat berhujung minggu semua. Sedar tak sedar sekarang dah bulan Mac 2017. Rasa macam baru semalam saja sambut tahun baru, rasa macam semalam senaraikan azam tahun baru, macam baru semalam saja umur bertambah lagi satu. Time flew fast it is. Happy Birthday to everyone. Age happily, because everyone deserve it. Dan Selamat Ulang tahun Ke-5 Lazada! Drum roll.. 

Rasanya ramai yang dah tahu kewujudan Lazada bukan? Lazada merupakan antara laman membeli belah secara atas talian terbesar yang terkenal dan disukai di kalangan pembeli online termasuklah Shad. 

Lazada Birthday 5

Kenapa Shad suka dengan Lazada?

1. Banyak Pilihan Barang

Memang tak dapat dinafikan lagi, Lazada sememangnya menawarkan pelbagai jenis kategori barangan kepada pembeli. Dari fesyen, barangan elektronik, smartphone dan tablet, perkakas rumah, peralatan sukan, barangan kesihatan dan kecantikan sehinggalah barangan bayi dan banyak lagi disediakan oleh Lazada. 10 millions products on sale for 18 major categories! Bukan itu sahaja, ribuan jenama terkenal turut tidak terkecuali. Ini sangat bagus kerana sebagai pembeli, kita sememangnya inginkan lebih banyak pilihan untuk membeli-belah.

Lazada Malaysia Birthday

2. Harga Berpatutan, Diskaun Berganda! Best Deal.

Shopping paling best bila ada sale, diskaun dan potongan harga. Dan Lazada tak pernah mengecewakan para peminatnya dengan menawarkan harga terendah, diskaun dan potongan harga pada lebih dari 10 juta barangan. Bulan ni dah 4 kali Shad shopping di Lazada. Setiap hari ada diskaun dari Lazada dan yang paling mengujakan apabila Lazada mengadakan sale sempena sambutan di Malaysia. Contoh terbaru, Red Hot Chinese New Year Sale. Dah terlepas? Jangan sedih sebab pada 22 hingga 24 Mac ini, bakal berlangsungnya Lazada Birthday Sale bersempena dengan Ulang Tahun Lazada yang ke-5. Jangan lepaskan peluang ya. 

Lazada Birthday Sale


Berita baik! Kita dah boleh start shopping dan masukkan barangan pilihan ke dalam bakul shopping(shopping cart)! Checkout dan dapat diskaun pada hari kejadian (22-24 Mac)! Pre-Birthday Sale pun ada tau sekarang ni. Jom terjah website Lazada Malaysia sekarang jugak! 

3. Khidmat Pelanggan yang Efficient.

Shad memang suka dengan Lazada sebab in case ada masalah yang berlaku, Lazada memang akan ambil tindakan pantas. Selain tu, it is nice bila pelanggan dapat notification/ pemberitahuan sama ada melalui email dan juga sms tentang status barangan kita dari masa ke semasa. 

4. Perkhidmatan Penghantaran Yang Cepat.

Bestnya lagi Lazada pada Shad, sebab penghantarannya yang cepat dan pantas. High speed delivery! Dalam masa tiga hari bekerja dah sampai dah barang yang dibeli. Yang lagi best, ada juga barangan terpilih yang menawarkan penghantaran percuma. Selain tu, ada juga disediakan service Cash On Delivery untuk barangan terpilih, Standard Delivery dan Economy Delivery untuk pengguna membuat pilihan penghantaran barang ke pintu rumah. 

5. Perlindungan Pelanggan

Setakat hari ini, dari pengalaman Shad sendiri dan review dari kawan-kawan, Lazada memang tak pernah mengecewakan. Alhamdulillah, tak ada lagi barang yang tak sampai ke tangan setakat ini. Kepuasan pelanggan diutamakan. In the event that you received damage products, please contact Lazada Malaysia within 48 hours to expedite the claim process. Boleh claim, jika pelanggan terima barang yang dah rosak. 

Cukup 5 sebab utama kenapa Shad suka shopping di Lazada. Berpeluh menaip. Heww.. 


Lazada Birthday Sale
22 -24 Mac 2017

Top 3 Product Pick
Walupun dah masuk empat kali Shad shopping di Lazada bulan ni, terasa nak menambah lagi shopping cart Shad. Sebab 22 hingga 24 Mac ni ada Lazada Birthday Sale! Jom, kita tengok apa yang Shad nak pilih. 

1. Mountain Bike
Ramai yang tahu, Shad memang suka aktiviti lasak. Sementara masih single ni, kenapa tidak untuk mencuba aktiviti yang lebih mencabar kan? Target Shad tahun ini, nak join group beginner for mountain biker dan start exploring the scenery. 

Mountain Bike Lazada
Marsstar 26 Inches Mountain Bike 2618 Ruby Black & Red
Price: RM329 (NP: RM639)
Save 49%

2. Cycling Helmet
Kalau dah ada mountain bike, semestinya perlu ada helmet keselamatan. Safety first! Malang tidak berbau kan. Nauzubillahiminzalik. 

Cycling Helmet Murah Lazada
EcoSport Ultralight Cycling Helmet Red + UV400 Polarized Cycling Glass
Price: RM42 (NP: RM129)
Save 67%

3. Sport Shoes
Satu lagi keperluan untuk merialisasikan aktiviti mencabar ini, sepasang sports shoes mungkin. Kasut boleh kasik kaki bernafas gitu! Barulah selesa nak menjelajah kan.

Sport shoe leisure lazada
Pudding Coconut Sports Leisure Breathable Women's Shoes
Price: RM30.39 (NP RM110)
Save 72%

Penambahbaikan
Haa, panjang lebar kan. Lazada memang best! Teruskan buat banyak sale lagi di masa akan datang. Penambahbaikan yang Shad rasa Lazada boleh aplikasikan pada masa hadapan mungkin boleh buat/develop satu aplikasi yang membolehkan pembeli mengumpul mata ganjaran yang boleh ditukar/ditebus kepada voucher, diskaun dan sebagainya untuk setiap feedback atau review barangan yang dibeli yang dah selamat sampai ke tangan pelanggan (Link review boleh dilakukan melalui back link email pemberitahuan yang Lazada hantar setelah barang selamat sampai ke tangan pelanggan).

Bagi Shad sendiri, review dari pengguna lain sangat memberi kesan untuk setiap keputusan yang bakal Shad buat sebelum betul-betul membuat pesanan/ place order. Kalau ada banyak feedback dan review positif, mesti lagi best. Kenapa Shad rasa wajar untuk Lazada buat aktiviti kumpul mata ganjaran ini? Supaya lebih banyak feedback dan review. Biasanya kalau ada sedikit habuan yang diberikan, memang ramai yang akan jadi rajin untuk buat review. Shad yakin, ramai di luar sana yang selalu shopping di Lazada, tetapi berapa ramai yang akan buka semula website Lazada untuk buat review? Tak ramai kan. Bila barang dah sampai dengan selamat, that is it. Cukuplah. Kan. Kecuali ada masalah sahaja, baru pembeli akan berurusan. Jadi dah rugi banyak review positif. Kalau Lazada buat aktiviti kumpul mata ganjaran ni, mesti lagi best. Hehe. Okey, ini pendapat Shad. Thank you Lazada. 


Happy 5th Birthday Lazada

Last but not least, Selamat Ulang tahun ke-5 Lazada. Happy 5th Birthday Lazada! Semoga terus maju dan terus memberikan servis terbaik buat penggemar online shopping di masa akan datang. Terima kasih Lazada kerana merialisasikan impian pelanggan dengan servis terbaik, penghantaran yang cepat, perkhidmatan pelanggan yang cekap dan diskaun berganda dari Lazada. Shopping kini lebih mudah dengan Lazada. Effortless Shopping! 

Lazada Birthday Sale
22 -24 Mac 2017

Thank you all for reading. Jangan lupa tau, Lazada Birthday Sale pada 22, 23 dan 24 Mac nanti. Diskaun sehingga 90%! Blogger, jom join Lazada Birthday Blogger Giveaway dari Lazada, boleh klik link ini ya, http://www.lazada.com.my/blogger-contest/

You May Also Like

2 Comment

  1. Join gak, jemput singgah

    http://nonasani.blogspot.my/2017/03/lazada-birthday-blogger-contest.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Done visit. Hehe. All the best juga. Moga2 ada rezeki kita. Boleh menyoping lagi di Lazada. Amin.

      Delete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You