Snow Crystal Pilihan untuk Cantik Berseri

by - March 30, 2018

Greetings and Assalamualaikum to all.

Cantik Berseri Dengan Snow Crystal. Cantik itu subjektif. Tak kira lah warna kulit korang cerah, kuning langsat mahupun coklat, everyone deserves to be called beautiful. Even hitam manis, pandang tak jemu..hehe. Sebab cantik itu bukan hanya ada pada paras rupa, tapi juga ada pada peribadi manusia. Cantik dari dalam akan terzahir pada luaran. Setuju? 6 tips ni korang kena amalkan kalau nak nampak awet muda dan idamkan kulit cantik. 

1.Minum Air Putih 8 Gelas Sehari 
Tubuh kita memerlukan air yang banyak untuk kekal terhidrat. Tubuh kita akan hilang air melalui proses pernafasan, peluh, air kencing dan pergerakan usus. Dehidrasi (badan kekurangan air) akan membuatkan kita berasa cepat letih walaupun tak buat apa-apa aktiviti. Pastikan kandungan air dalam badan mencukupi kerana air bantu mengawal suhu badan, memastikan kelicinan sendi-sendi, membantu cegah jangkitan serta menyalurkan nutrien ke sel-sel tubuh. Selain itu, buah pinggang dan hati yang bekerja keras membuang toksin dalam badan juga bergantung kepada air untuk menjalankan tugas mereka. 

Dehidrasi juga sering disalah ertikan dengan lapar menyebabkan berat badan boleh naik kerana tubuh cuba memenuhi keperluan tersebut. The worst thing is, dehidrasi boleh membunuh dalam masa beberapa hari bahkan jam! Haa, seram ke tak seram? So, pastikan air cukup ya. Cadangan pengambilan air, 8 gelas sehari. Boleh juga tambah sumber air untuk tubuh melalui makanan. Makan sayur-sayuran seperti timun, salad, saderi, tomato dan buah-buahan seperti tembikai, tembikai susu dan strawberi. Air cukup, barulah kulit pun cantik pakage sihat tubuh badan lagi. 


2.Bersenam Secara Teratur
Sekiraya anda suri rumah, peluang bersenam memang ada. Tips? Patikan waktu mengemas rumah, tutup kipas atau air cond. Bagi peluh keluar dari tubuh. Lakukan aktiviti seperti menyapu, megemas, mengemop lantai sebagai rutin senaman harian. Bagi yang bekerja pula, boleh mula dengan menaiki tangga. Bagi chance orang lain guna lift pulak. Hehe. Buat mana yang termampu okay. Dengan bersenam, badan jadi cergas dan boleh lancarkan peredaran darah, jantung pun sihat, kulit pun cantik

3.Cuci Muka Sebelum Tidur
Tips ni juga penting kalau anda nak dapatkan kulit yang bersih, sihat tanpa cela. Pastikan anda cuci muka dahulu sebelum tidur. Kenapa? Kerana seharian kita dah terdedah dengan habuk, debu persekitaran dan mungkin juga pencemaran udara dari asap kederaan dan sebagainya, kalau tak cuci apa akan jadi? Yes, kulit akan memeragkap segala kotoran, bahan kimia, kuman dan bakteria seterusnya menyebabkan kulit wajah bermasalah. Boleh juga apply serum atau krim malam untuk perbaiki tekstur wajah dan melembabkan kulit. Seminggu sekali boleh buat mask. Dan lagi satu, jangan lupa bersihkan solekan/ makeup sebelum tidur. Ini mesti okay. Apa-apa pun, bila rajin, semua benda boleh jalan. Betul? Nak kulit canti? Sila ikut sepanjang zaman punya tips ni okay.

4.Tidur 8 Jam Sehari
Kenapa mesti dapatkan tidur yang cukup? Tujuaanya untuk merehatkan badan agar sistem tubuh berjalan dengan baik. Kalau anda tak cukup tidur, muncul masalah jerawat, tubuh lesu dan tak bermaya dan say selamat datang lingkarang gelap bawah mata. Tak percaya? Try lah tidur 2-3 jam sahaja. Confirm badan lesu. Part jerawat naik kalau tak cukup tidur tu, memang true story. Shad dah buat experiment. Tak nak jerawat, please dapatkan rehat dan tidur yang cukup. 

5.Pakai Krim Pelindung Matahari  
Penting untuk melindungi kulit daripada sinaran cahaya matahari dengan memakai krim tabir suria ataupun familiar word sunblock/ sunscreen. Antara faktor utama penuaan dan kedutan adalah selalu terdedah dengan pancaran matahari tanpa sebarang perlindungan. Lindungi kulit wajah anda dengan aplikasi pelindung matahari, whatever brand it is, as long as it can help to protect your skin from harmful UV rays.

Bagi mengelakkan muka menjadi merah, terbakar (sunburn), dan timbul garis kedutan, pakai krim tabir suria sebelum anda keluar rumah. Seelok-eloknya apply sunscreen 20 - 30 minit sebelum keluar. Re-apply lepas habis cycle. Example, your sunscreen comes with SPF30, means protection akan bertahan selama 5 jam (30x10= 300 minutes). After 5 jam, apply semula sunscreen.

6.Makan Makanan Berkhasiat
Untuk dapatlkan kulit yang cantik, elakkan atau kurangkan makanan berlemak dan berminyak. Juga elakkan makanan yang boleh menyebabkan jerawat contohnya kentang goreng dan minuman soda. Kenal pasti makanan yang tak perlu untuk tubuh, sebab setiap orang mempunyai keperluan berbeza. Kalau anda rasa makan kacang atau coklat boleh naik jerawat, stop makan okay. Lebihkan makan buah dan sayuran. 

Pengambilan makanan tambahan yang betul juga perlu untuk tambah keperluan nutrisi, contohnya vitamin C dan E yang memang diketahui umum sebagai agen antioksida dan sumber vitamin untuk kulit cantik dan bantu melawan radikal bebas. Salah satunya adalah Snow Crystal dari Elldora Empire.



Elldora Snow Crystal Pilihan untuk Cantik Berseri

Elldora telah diasaskan pada tahun 2017, menawarkan produk kecantikan dan kosmetik yang natural dan selamat kepada pengguna. Motto Elldora, "inspire your desire" dengan hasrat untuk menyediakan gaya hidup mewah dengan harga yang berpatutan serta menawarkan kualiti dan produk terbaik kepada pengguna. Selain Snow Crystal, Elldora juga mempunyai Skincare dan Foundation. 

Snow Crystal adalah tablet mengunyah dengan formulasi bahan hebat dan semulajadi dari Elldora yang dihasilkan dengan 22 bahan aktif yang memberi 12 effek terbaik untuk kecantikan kulit. 22 bahan aktif terbaik ini termasuklah Strawberry Juice Powder, Isomalt, Vitamin C, Mangosteen Peel Extract, Bovine Collagen (Cow), Lychee Juice Powder, L-Cystiene, Rice Bran Extract, Mineral Premix, Vitamin Premix, Tomato Extract, Aloe Vera Extract, Pomegranate Extract, Green Tea Extract, Papaya Extract, Mixberries Extract, Olive Leaf Extract, Astaxanthin, Bird Nest Extract, Sakura Extract, Applephenol and Dextrose. Untuk setiap bahan hebat ni, ia datang dengan 1001 kebaikan.  


  • Strawberry - Prevent formation of free radical and whitenthe skin
  • Isomalt - Low caloric & glycemic index, support gut health 
  • Vitamin C - Rejuvenate & protect the skin from photochemical reaction that is harmful
  • Mangosteen - Xanthones-powerful antioxidant, anti-bacteria, anti-inflammation & hypoallergenic properties
  • Bovine Collagen (Cow) - Anti-aging & help in elastin production which make skin looks younger & more elastic
  • Lychee - Help to reduce black spot & acne. Improve skin texture
  • L-Cystiene - Vital component for growth of hair, nails and skin 
  • Rice Bran - Deeply hydrate the skin & protect the skin from harmful UV rays
  • Mineral Premix - Absorbs UV irradiation and limits penetration of radiant into skin
  • Vitamin Premix - Essential components of skin structure and modulate biological functions
  • Tomato - Rich with antioxidant, moisturize the skin, help in oily & acne prone skin
  • Aloe Vera - Has antioxidant and anti-aging properties, reduce excess oil production, moisturises skin 
  • Pomegranate - Produce new skin cells, anti-aging properties
  • Green Tea - Protect skin from UV rays, helps dry, oily and acne-prone skin, moisturises the skin as well
  • Papaya - Fight black spot, acne & has anti-aging properties
  • Mixberries - Anti-oxidant, anti-aging, reduce black spot, hydrate the skin and reduce skin's inflammation
  • Olive Leaf - Anti-aging properties and improves skin texture
  • Astaxanthin - Destroy free radical & natural agent for skin whitening
  • Bird Nest - Overcome dry and dull skin, acs as anti-oxidant and anti-aging
  • Sakura - Moisturizes the skin and help to improve skin elasticity and whitening properties
  • Applephenol - Anti-oxidant, anti-aging and anti-inflammatory properties and whiten skin
  • Dextrose - Provide energy for your body (carbohydrate). Free-fat, free-sodium and free-cholesterol



12 Kebaikan Terbaik Elldora Snow Crystal

Snow Crystal yang mempunyai rasa sedap berperisa strawberry dan laici ini memberikan kebaikan pencerahan dan perlindungan sepenuhnya dengan kesan seawal 2 minggu penggunaan.

Kebaikan Pencerahan
1. Menjadikan kulit lebih cerah / Fairer skin
2. Sekatakan tona kulit / Even Tone
3. Pudarkan Biktik Hitam / Fade Spot
4. Anti Cela / Anti-Blemish
5. Menjadikan kulit berseri-seri / Glowing effect
6. Mengurangkan pigmentasi / Reduce pigmentation

Kebaikan Perlindungan
1. Mengurangkan keradangan / Reduce Inflammation
2. Meremajakan kulit / Anti-Aging
3. Perlindungan UV / Anti UV
4. Agen Pelembap / Skin Moisturizing
5. Memperbaharui Sel Kulit/ Skin Renewal
6. Mengawal Minyak / Oil-Control

Kesan lebih efektif dengan 22 bahan terbaik untuk kecantikan kulit? Snow Crystal jawapannya. Snow Crystal juga selamat dan berkesan untuk diamalkan, so jangan ragu-ragu, tak payah risau ya, keluaran bumiputra muslim. Kunyah dengan happy sambil tunggu result. Snow Crystal merupakan formula khas untuk anda yang nak kulit kelihatan lebih cerah dan dapatkan kulit yang cantik. 100% bahan semulajadi tanpa bahan terlarang dan berbahaya. Pancarkan kecantikan anda dari dalam dengan bahan semulajadi Snow Crystal. 

Tak yakin? Ni Shad belanja Testimoni Pengguna Snow Crystal. Lelaki perempuan boleh amalkan ya. Kalau nak tengok lebih banyak testimoni, boleh terus klik link sini: Testimoni Snow Crystal



Snow Crystal by Elldora
Kuantiti: 60 tablet
Cara Penggunaan: Ambil 2-3 tablet setiap hari. 1 tablet pada waktu pagi. 1 tablet pada waktu malam.

Review Dari Shad Amalkan Snow Crstal
Tablet Snow Crystal didatangkan dalam bekas tahan lasak, exclusive dan mudah nak dibawa ke mana-mana. Shad memang suka supplement berbentuk tablet, mudah nak consume, just kunyah-kunyah je. Tablet Snow Crystal ni menarik, setiap tablet ada dua layer, warna pink (strawberry) dan layer warna putih (laici). Rasa dia memang sedap, masam-masam manis macam tu.   


Untuk kesan selepas Shad makan Snow Crystal ni, memang magic dan Shad sangat taajub sebenarnya dengan result dia. Bayangkan jerawat yang 2 minggu sekian lama dekat kulit tu boleh hilang lepas beberapa hari makan Snow Crystal. Result ni memang betul-betul buat Shad yakin yang Snow Crystal ni memang mampu untuk berikan kulit cantik dan berseri dengan penggunaan berterusan. Kulit muka dan seluruh badan pun nampak lebih lembap/ moist berbanding sebelum consume Snow Crystal. Dan lagi satu, Shad rasa kulit muka memang nampak lagi fresh dan glow. Sunburn pun cepat pudar. Memang nampak perbezaan kulit yang ketara lepas sebulan consume Snow Crystal. Add on, part best lagi satu, Shad makan Snow Crystal ni, perut rasa macam tak cepat lapar sangat. This is great! 

Shad happy dengan result yang Shad dapat lepas amalkan Snow Crystal. Definitely will repeat order. Harga juga sangat berpatutan dengan 60 biji tablet untuk penggunaan sebulan. Kalau tengok ingredients dia, memang tak boleh tolak. 22 bahan aktif yang terbukti mempunyai banyak manfaat untuk kecantikan kulit. Snow Crystal memang pilihan untuk cantik berseri cara mudah Shad. Maklumat lanjut dan kalau korang berminat nak cuba, boleh terus ke pautan di bawah ya.  


Elldora Empire
Inspire Your Desire

Hotline: 019- 227 1077

You May Also Like

10 Comment

  1. terbaik perkongsian sis..kene try jugak ni

    ReplyDelete
  2. banyak khasiat dan kebaikkan snow ni ya..eh muka testimoni yang atas tu mcm kenal je hihi..

    ok la 60 bji untuk ckup kegunaan sebulan kan..

    ReplyDelete
  3. macam sedap je tengok tablet tu.. sedap macam coklat tak rasa dia? TB suka gak suplemen utnuk kulit tapi takut nak makan campur-campur..

    ReplyDelete
  4. Best sc ni..ni pun rs nk beli lg

    ReplyDelete
  5. Wah tengok testimoni teruja habis..putih naa.shad ni putih la nanti tu

    ReplyDelete
  6. mesti cantik kulit floless kan. tengok testimoni cantik2

    ReplyDelete
  7. makan cantiklah shad lepasni. Aljaaaa pun try makan SC. sedapppp hehe

    ReplyDelete
  8. Betul sangat tips shad ni.
    Saya selalu tewas bab tidur 8jam tu..huhu

    ReplyDelete
  9. naaaak gak kulit cantik gebuuuus.. T.T

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You