Once Upon A Time Box from All A-Box

by - September 20, 2018

Once Upon A Time Box from All A-Box. Yayy, harini Shad feeling-feeling fairy tale. Jangan jeles tau. Baru-baru ni, Shad ada dapat surprise dari All A-Box. Shad terima sekotak Once Upon A Time Box yang sangat cantik packagingnya. Terus jatuh cinta. Ini baru kotak, belum tengok isinya lagi. Well, kita semua suka benda-benda yang cantik kan. First impression tu penting. Hihi. 

Once Upon A Time Box

ALL A-BOX
Untuk pengetahuan semua, ALL A-BOX merupakan satu platform di atas talian yang menawarkan pelbagai jenis produk kesihatan, kecantikan kulit wajah, produk penjagaan badan, kesihatan rambut dan banyak lagi. Produk ini dihimpunkan di dalam satu kotak khas yang dinamakan ALL A-BOX yang terdiri dari pelbagai jenama dari dalam dan luar negara seperti Korea, Filipina, Thailand, Indonesia dan Malaysia.

Mula beroperasi pada September 2017, ALL A-BOX dengan visinya untuk memberi kesedaran dan berkongsi dengan pengguna tentang penjagaan kulit wajah yang lebih tertumpu kepada Korean Beauty dari segi pemilihan skincare dan makeup. Antara jenama dari luar yang pernah dibawa masuk adalah Innisfree, Tony Moly, Nature Republic dan lain-lain. Selain itu, produk utama di dalam ALL A-BOX adalah Sparkling Skincare yang terdiri daripada Ice Whitening Cleanser, Ice Whitening Toner, Spirulina Bird–Nest Serum yang menggunakan teknologi dari Korea dan Filipina.

All A-Box

ONCE UPON A TIME BOX
Jujurnya, Shad memang sangat suka dengan konsep Once Upon A Time Box dari All A-Box edisi kali ini. Sangat kemas packaging dan printed fairy image on the box pun tersangatlah cantik. Memang sesuai sangat kalau nak buat surprise gift. Untuk Once Upon A Time Box special ini mengandungi:
  • a. ALL A-BOX (blue box) - Fairy Angels
  • b. FREE GIFT ((Face Towel (white box), 2 Sheet mask dan Beauty card)
Dalam box ALL A-BOX (blue box) pula terdapat:
a. 1 box AIRISH x ALL A-BOX (green box) - Dalam box ni ada AIRISH mascara, AIRISH blusher, AIRISH compact powder and ice whitening cleanser SPARKLING SKINCARE



ICE WHITENING CLEANSER SPARKLING SKINCARE & FRESH SPARKLES WIPE

a. Ice Whitening Cleanser Sparkling Skincare
Ice Whitening Cleanser Sparkling Skincare merupakan pencuci muka yang diformulasikan dari betik semulajadi. Istimewanya dari pencuci lain yang menggunakan bahan yang sama, Sparkling menggunakan ekstrak bahan sebenar dan tidak menggunakan sebarang bahan kimia merbahaya. Jangan pelik kalau tiba-tiba pencuci ini menjadi beku dalam keadaan sejuk. Ini menunjukkan, tiada bahan kimia penstabil diletakkan di dalam pencuci ini.

Ice Whitening Cleanser Sparkling Skincare ini mampu bertahan selama 6 bulan sahaja setelah penutupnya dibuka. Ia mempunyai rasa sejuk dari mint pudina dan mempunyai serbuk antibiotic khas untuk merawat masalah kulit wajah yang berjerawat. Memang rasa sangat segar semasa Shad menggunakan pencuci muka ni. Baunya pun best, ada bau betik fresh. 


b. Fresh Sparkles Wipe
Bahan utama Fresh Sparkles Wipe adalah Lemon dan produk ini bertindak sebagai moisturizer wipes dan boleh menggantikan dengan penggunaan toner. Di dalam satu bekas ini terdapat 45-50 keping wipes berbentuk bulat yang dikeluarkan dengan rasa extra ice, extra antibiotics, extra lemon untuk memberi extra care kepada pengguna. Memang terasa sangat sejuk semasa apply wipes ini dekat muka.

Seperti sedia maklum, Lemon memang mempunyai khasiat yang bagus untuk kesihatan kulit. Penggunaan wipes ini boleh membantu mengawal penumbuhan jerawat, pengawalan minyak, mengecilkan pori dan dalam masa yang sama membantu mencerahkan kulit wajah.

AIRISH x ALL A-BOX

AIRISH x ALL A-BOX
AIRISH COSMETIC merupakan gabungan unik di antara elemen fashion bersama produk kosmetik bermula sejak 2016 dengan mengeluarkan beberapa produk antaranya glowy cushion foundation, beauteous compact powder, blacky bold eyeliner, lashes de vagary mascara, fancy lady blusher dan bakal keluar dengan produk baru iaitu lipstick. 

Kesemua produk keluaran AIRISH adalah 100% daripada Korea. Produk ini merupakan produk makeup asas yang sesuai digunakan dalam penggunaan harian. AIRISH juga pernah menggunakan selebriti seperti Neelofa dan terkini adalah Shiha Zikir sebagai duta mereka. AIRISH ditubuhkan di London tetapi terkenal di Indonesia dan kini bakal menguasai pasaran di Malaysia.

LIMITED EDITION AIRISH X ALL A-BOX

LIMITED EDITION AIRISH X ALL A-BOX 
Bila nama limited edition ni, memang yang special semestinya. Limited edition Airish X All A-Box ini hanya beharga RM120. Super jimat dan berbaloi sangat. So, dalam Limited Edition ini korang akan dapat:
  • i. Box AIRISH x ALL –A-BOX (green box)
  • ii. BEAUTEOUS COMPACT POWDER (boleh pilih kod)
  • iii. FANCY LADY BLUSHER (boleh pilih kod)
  • iv. LASHES DE VAGARY MASCARA
  • v. Ice whitening cleanser Sparkling Skincare
AIRISH COSMETIC
Airish Cosmetics ditampilkan dengan design packaging bewarna hitam-silver yang sememangnya terlihat elegan pada mata yang memandang. I am in love! Ianya satu set yang menarik bagi Shad untuk kemasan wajah dari foundation hinggalah kepada blusher dan mascara.

1. GLOWY CUSHION FOUNDATION (RM89)
Cushion foundation ini adalah water based dan sebagai lapisan utama bagi menyegarkan kulit wajah si pemakai. Cushion foundation mempunyai SPF 50 yang mampu melindungi kulit wajah dari sinaran matahari. Mempunyai 2 kod iaitu NATURAL WHITE dan NATURAL BEIGE.

2. BEAUTEOUS COMPACT POWDER (RM59)
Memberi kesan flawless yang sangat natural dan ringan apabila dipakai terutama setelah dipakai selepas memakai cushion foundation. Kandungan yang terdapat di dalam compact powder ini memberi kesan sedikit shimmery tetapi masih menjaga kawasan zone-T kerana terdapat kawalan UVB dan SPF 30. Didatangkan dalam 2 kod iaitu LIGHT BEIGE dan MEDIUM BEIGE.


3. FANCY LADY BLUSHER (RM39)
Blusher yang dikeluarkan adalah warna intrend yang sesuai digunakan untuk makeup harian yang mampu menaikkan seri di wajah si pemakai di samping penggunaannya yang sangat mudah. Boleh digunakan samada menggunakan jari atau berus warnanya akan terus melekat di bahagian tulang pipi. Didatangkan dalam 2 kod iaitu ROSE dan PEACH.

4. BLACKY BOLD EYELINER (RM39)
Mampu menghasilkan mata yang galak kerana lid mudah digunakan. Eyeliner ini juga sesuai untuk mereka yang mempunyaim mata sensitif dan pengguna kanta lekap (contact lense)

5. LASHES DE VAGARY MASCARA (RM49)
Maskara ini sangat ringan apabilam dipakai, memanjangkan bulu mata serta merta (instantly) dan paling penting senang untuk dibuang tanpa meninggalkan kesan hitam dibawah mata si pemakai. 

MAKLUMAT LANJUT
INSTAGRAM: airishmalaysia
CUSTOMER SERVICE: +60192222696 (untuk pesanan)

All A-Box
Website: www.allaboxmy.com
Instagram: Theboxaboutall

You May Also Like

13 Comment

  1. Cantikla kotak dia shad... Ala2 fairytale gitu... Brg2 dia pon byk cmpo2 kan... Ada makeup, skincare & mcm2 lg....

    ReplyDelete
  2. Byknya produk2 ada macam2 ya.. Kotak pun syantikkkkk suka tengok

    ReplyDelete
  3. Wahhh banyak-banyak produk tu, RM120 je. Memang murah sangat la. Satu set makeup terus, senang. hehe

    ReplyDelete
  4. Menariklah barang all a box ni, nanti nak try beli jugak, sekarang ni dah mula terjebak korean produk hihi

    ReplyDelete
  5. Bnayaknya produk Shad. Kotak pun cantik. Geram pulak akak tengok

    ReplyDelete
  6. Ekslusive nmpak kotak dia.. byk gak brg2 kecantikan yg ada

    ReplyDelete
  7. Bestnya tengok..bukn setakat makeup tapi macam2 ye..kotak pun kiut tau..

    ReplyDelete
  8. Wahhh lengkap barangannya dalam hanya satu box... bestnya harga berbaloi Shad.

    ReplyDelete
  9. Wow! I am so impressed with the LIMITED EDITION AIRISH X ALL A-BOX, spotted many of my favourite item

    ReplyDelete
  10. Banyak produknya, macam complete skincare je

    ReplyDelete
  11. Waaa.. Meriahnya produk. Suka betul tengok. Ada macam macam dalam satu box.

    ReplyDelete
  12. Alahai comel je kotak. ini kalau taknak beli pun memang tertarik sgt dah dengan packaging huhuu

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You