Kanvas by Muharikah | Book Review and Giveaway

by - February 28, 2016

Greetings and Assalamualaikum to all.

Kanvas by Muharikah | Book Review and Giveaway. How's ur day peeps. Wishing a great happiness for everyone. Amin. I'm back for a new book review. An awesome one. Again. Heee. Kanvas oleh Muharikah. Pernah dengar nama Muharikah tak? Jujurnya, I got to know her by this year. I'm kinda bukan-budak-layan-twitter. Sebab Muharikah macam popular sangat dekat Twitter. The fact is I don't even know. Luckily, I fond to art and design so much, terjumpa buku Kanvas. Thank you Muharikah for this great book. May Allah bless you.

kanvas muharikah

What I know. Muharikah is a pen name for Dr. Nur Aisyah. She's a doctor. Aktif dalam dakwah menerusi media sosial dan penulisan. Check her twitter account guys! - @muharikah. Her previous books are Sayonara Jahiliah, Lagenda Budak Usrah and Muharikah The Comics. Like to mention, I just bought this book at http://imanshoppe.com/. Beli time ada promotion semestinya. RM35 with free postage SM. Combo Planner Imanshoppe (normal price - RM12) + Kanvas Muharikah (normal price - RM30). Check the site, imanshoppe.com now for more detail and discount.  

kanvas muharikah
kanvas muharikah

Frankly speaking, this book memang sangat cantik. Sangat lovely. Dari segi art dan isi dalamnya juga. Yeah, another self-improvement book here (my favorite genre). Kandungan di dalam Buku Kanvas ini ada 100 contengan kata Muharikah. From my view, the content berkisar mengenai 'bagaimana untuk mengatasi masalah dalam kehidupan?'. Muharikah said : Hakikatnya, masalah akan sering berlaku. Cuma, bagaimana kita menghadapinya sahaja. Jawapannya ada, cuma kita harus mencarinya.

Preview Free Sample, HERE. Boleh view up to 10 pages from this book.
E-book Kanvas : HERE. For those yang fond to keep e-book, Kanvas dari Muharikah ada dijual in e-book version. If I am not mistaken, the price is around RM24- RM26.

kanvas muharikah
kanvas muharikah

Book Review - Kanvas oleh Muharikah

The art and design is so lovely. Sangat mesmerizing bila nak baca this book. Tak ada rasa boring langsung. Sebabnya cantik sangat. 100 contengan yang sangat memberi makna dan meresap masuk ke dalam hati. Mudah difahami. Mostly in Malay. Untuk point ni, pembacaan sangat sesuai untuk semua generasi yang faham Bahasa Melayu. Hehe.

Ada selit sikit-sikit kata-kata in English. Jujurnya, I fond to like English more bila memilih bahan bacaan. Tapi, untuk buku Kanvas ni, I like it in Malay. Whatever bahasa sekalipun, yang penting apa yang kita dapat dengan pembacaan itu bukan. Bila baca, masuk dalam hati dan buat kita berfikir dan muhasabah diri. Itu yang lebih penting, dan Kanvas salah satu darinya.

kanvas muharikah

Kanvas sangat sesuai untuk dibuat hadiah. Bayangkan kalau anda dapat surprise gift - hard cover book with such a lovely and beauty content inside. Alangkah indahnya kan. Dalam masa yang sama, kita membantu untuk meluaskan dakwah. Ya, dakwah itu boleh dalam pelbagai cara. Smile. Kesimpulannya, tak rugi memiliki buku Kanvas dari Muharikah ini. Contengan dari hati ke hati. May Allah bless. Thank you Dr. for this lovely book.

Kanvas by Muharikah | Giveaway

Yeay, berita baik untuk mereka yang suka membaca. I'm giving away 1x Kanvas Muharikah for my lucky reader. Suka ke tidak. Hehe. Macam mana nak menang buku Kanvas Muharikah ini secara percuma di blog Shad? Mudah sahaja. Follow step di bawah ya.

Jawab soalan berikut :
1. Siapakah penulis buku Kanvas.
2. Nyatakan 3 judul buku lain dari penulis yang sama.
3. Kenapa anda nak menang buku ini? (Jawapan simple2 aje)

Sila tinggalkan komen beserta jawapan (1)(2)(3), nama dan alamat e-mail anda supaya mudah dihubungi nanti. Seorang pemenang bertuah akan memiliki 1x Kanvas Muharikah. Pemenang adalah random dengan jawapan yang lengkap.

*Tarikh tamat giveaway ialah pada 20 March 2016.
*Tak perlu buat entry. Jawab soalan yang diberikan beserta maklumat yang diminta dan tinggalkan komen di entry ini sahaja.
*Terbuka kepada semua yang beralamat di Malaysia sahaja.
*Pemenang akan diumumkan (DI ENTRY INI) selepas giveaway tamat dan akan dihubungi melalui e-mail. Good Luck semua.

Entry last updated on 24/3/16
Kanvas by Muharikah | Giveaway Winner

Congratulation!!

Kanvas by Muharikah (x1) goes to Farahin. Tahniah.

I'll contact you via e-mail. And thank you kepada semua yang sudi menjayakan dan memeriahkan small giveaway kali ini. Next time Shad buat giveaway lagi, jangan lupa join ya. 
Thank you for the support.

kanvas muharikah

Tittle : Kanvas
Writer : Muharikah
Genre : Deen / Siri Terangkat Jiwa
Price : RM30
| Popular Bookstore dan kedai-kedai buku berhampiran dengan anda.

You May Also Like

8 Comment

  1. join :)

    1. Muharikah

    2. Lagenda budak usrah,sayonara jahiliah,Kanvas:100 Contengan Kata Muharikah di Atas Kanvas Hati Anda

    3. Sebab nak try baca gak. hehe mana tahu ada rezeki kan :) lagipun sy suka baca buku so bolehlah buat buku ni sbg koleksi :)


    nama : tashira
    email : ohthrillers96@gmail.com

    ReplyDelete
  2. 1. Muharikah, atau nama sebenar Dr. Nur Aisyah
    2. Sayonara Jahiliah, Lagenda Budak Usrah & Muharikah The Comics
    3. Nak menang sebab lepas baca review ni, buku ni nampak menarik & rasa nak dijadikan salah satu koleksi bahan bacaan & penambahan ilmu :D

    nama: nurilliya
    email: nurulilliya@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. JAWAPAN:
    1. Muharikah is a pen name for Dr. Nur Aisyah.
    2. sayonara Jahiliah, Lagenda Budak Usrah and Muharikah The Comics
    3. saya nak menang kerana belum pernah lg ada koleksi buku dari Muharikah..mcm best jer buku yg di tulisnyer..

    nama:nornazliana
    email:adna2029@gmail.com

    ReplyDelete
  4. 1. Muharikah
    2. Sayonara Jahiliah, Lagenda Budak Usrah, Muharikah The Comics
    3. I like the colorful designs of the book mcm gula2. Plus the positive contents, betul2 menusuk dlm hati. Boleh dibaca di saat rasa down dan putus asa.

    Nama: Farahin
    Email: norfarahinsaid@gmail.com

    ReplyDelete
  5. (1) Muharikah, nama sebenar Dr. Nur Aisyah.
    (2) Sayonara Jahiliah, Lagenda Budak Usrah, Muharikah The Comics.
    (3) Bila baca entry Kak Shad nie, rasa mcm tertarik ditarik jaa nak baca jugak buku nie. Dengan colourfulnya, tulisan cantik2, sedap mata memandang. Sambil2 dapat perbaiki diri ke arah lebih baik.

    Nama : Iyqa Gani
    E-mel : iyqagani@gmail.com

    ReplyDelete
  6. (1) Muharikah, nama sebenar Dr. Nur Aisyah.
    (2) Sayonara Jahiliah, Lagenda Budak Usrah, Muharikah The Comics.
    (3) Saya teringin nak baca buku ni. Serius menarik perhatian saya. Buku ni pun mempunyai kata-kata semangat, motivasi dan sangat cantik bukunya. Hopefully, saya nak milikinya. Amin.

    Nama : sharifah amarina
    E-mel : sharifahamarina@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Terima kasih atas review buku Kanvas dari Muharikah! Dapatkan lebih banyak buku menarik dari kak Iman secara online di imanshoppe.com.

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You