Meet My Friends | Day 3

by - January 07, 2017

Greetings and Assalamualaikum to all.

Meet My Friends. How's your day all. Hujan-hujan ni memang best masuk alam mimpi. Tapi yang kurang bestnya bila banjir melanda. Semoga diberikan kesabaran dan kekuatan buat teman, sahabat, keluarga dan saudara kita yang berada di dalam kesusahan. 

وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ٢:١٥٥
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ٢:١٥٦
أُولَٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ ٢:١٥٧

“Dan Kami pasti akan menuju kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, (QS. Al-Baqarah: 155) 
(yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan: “Innaa lillahi wa innaa ilaihi raaji’uun”. (QS. Al-Baqarah: 156) 
Mereka itulah yang memperoleh ampunan dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk. (QS. Al-Baqarah: 157)"

Sahabat yang baik, merupakan sahabat yang akan selalu ada dengan kita tidak mengira situasi dan keadaan. Kita happy, dia ada untuk sama-sama meraikan. Kita sedih, dia ada untuk pinjamkn kekuatan. Subhanalllah. Syukur Alhamdulillah sebab Allah pertemukan kita dengan insan-insan yang baik. 

Meet My Friends

Berkawan biar beribu, tercinta biar satu. Hehe. Boleh macam tu. Make as many friend as you can. And be a truer friend. Kalau kita nak ada sahabat yang baik, kita pun mesti jadi seorang sahabat yang baik kepada mereka.


Kami Tujuh Serangkai

Bertemu mata di universiti and become closer sebab Allah takdirkan kami, sama satu course. Sebab masa mula-mula masuk hostel time Tahun Satu dulu-dulu, we become friend and her roommate become my friend too. Haa, faham tak. Hehe. Dan lagi kami 'Geng Budak Koko'. Sebab tu kami lagi close kot. Bayangkan dalam kuliah hari Rabu (hari Kokurikulum), dengan uniform koko masing-masing, memang overly menyerlah dari student lain. Nak lagi, bila duduk sebaris satu geng. 

Oh, how I miss the old time. Rindu sahabat kesayangan saya semuanya. Kedah - KL - Selangor - Pahang - Kelantan. WhatsApp sahaja yang jadi penghubung kita. Ada rezeki, kita jumpa next wedding occasion geng kita. Hehe. Dua orang dah selamat deliver baby. Dua orang dah jadi tunang orang. Tiga orang single-mingle. Hehe.

Ada 3 orang lagi my best buddies. Kawan baik dari sekolah rendah seorang, teman rapat masa dekat asrama Maahad (MMAS) ada dua orang.  Gambar? Memang tak ada gambar latest. Sebab dah lama tak jumpa. Hehe. Cikgu, I'll visit you soon. Doctor, nanti kalau saya pergi Hospital Sultanah Bahiyyah saya pi terjah awak k. Kasik surprise gitu. Seorang lagi, nun jauh dekat -KL sana, working.

Terima kasih sebab jadi sahabat saya selama ni. Hehe. Thank you sebab sudi berkawan dengan saya. Love you all. May Allah bless all of you. 





You May Also Like

3 Comment

  1. hai shad :)

    http://www.kasihjuju.com/2017/01/31-days-challenge-by-jdt-blogger-day-4.html

    ReplyDelete
  2. best bila kita related dengan kawan kepada kawan kita, in the end, semua terus jadi bestfriend. :)

    *drop by from: http://edrinazulkafli.blogspot.my/2017/01/day-3-gambar-dengan-kawan.html

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You