Serenity Syira Lokman | Book Review

by - March 06, 2016

Greetings and Assalamualaikum to all.

Serenity Syira Lokman | Book Review. Hi everyone. Another book review for today. Thank you so much blogger Syira for this valuable gift given. Grateful and thankful to have it, and read it.  

Serenity Syira Lokman

Serenity | Hye! Semua pengembara dunia. Jom berjalan mencari Tuhan. Basically, Serenity adalah sebuah buku puisi berbahasa Melayu dan monolog hati dari penulis, Syira Lokman. Bait-bait puisi yang membawa kita ke arah berjalan mencari Tuhan.

Antara kandungan menarik di dalam buku #serenitysyiralokman termasuklah; Semoga kita mampu tersenyum di sisi Tuhan, Hati atau paras rupa?, Maaf bukan beerti salah, Jujur untuk siapa?, Menyakiti dan disakiti, Kebaikan yang sebenar, Bahagia untuk sempurna, Ubah diri sendiri, Kerana kita hamba, Apa makna kehidupan dan kandungan menarik yang lain.

Serenity Syira Lokman
Serenity Syira Lokman

Ubah Diri Sendiri

Gunakan kuasa yang ada,
Kuasa apa?
Yakin. Percaya. Bertindak,
Segalanya untuk diri sendiri.

Baca buku Serenity ni, rasa macam kita sedang tazkirah hati kita. Macam kita yang tengah bermonolog. Baca sambil terasa sedar diri. Alhamdulillah, Allah masih buka pintu hati untuk merasa terkesan dengan kata-kata nasihat. Sungguhlah, hati itu Allah yang pegang. Dan betul, kita juga harus mencari. Mencari di mana sinar itu. Dan berusaha untuk berubah ke arah yang lebih baik.

Serenity Syira Lokman menggunakan bahasa yang mudah difahami. Monolog santai yang berhikmah. Bahan bacaan yang sesuai untuk golongan remaja dan dewasa.    

Serenity Syira Lokman

Title: Serenity
Writer: Syira Lokman
ISBN: 978-967-13700-3-2
Genre: Malay poetry
Publisher: Komrad Buku
Page: 95 pages
Price: RM20 (WM), RM23 (EM)
More info : Facebook : Komrad Buku

You May Also Like

3 Comment

  1. wahhhhhh thanks for the review kak <3 hehe boleh la nk beli nnt hihi

    ReplyDelete
  2. terima kasih support #serenitysyiralokman..semoga bermanfaat !

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You